Chanuka, část 7

Největší dětské svátky

Otázka: Je zajímavé, že Chanuka a Purim jsou dva velké svátky, které nejsou popsány v Tóře. Proč jsou považovány hlavně za dětské svátky? Děti si během Purimu oblékají karnevalové kostýmy a během Chanuky zpívají písně a jedí sladké koblihy.

Odpověď: Je pravdou, že jsme v našem světě ještě nedosáhli těchto stavů, proto jsou symbolicky ztvárněny dětmi. Dítě, které touží po budoucnosti, nám jakoby ukazuje, že musíme dosáhnout tyto stavy, které se ještě neuskutečnily.

Tyto stavy již v minulosti proběhly, ale v člověku ještě dokončeny nebyly. Vnitřně jsme se ještě nepřipravili na svátek Chanuka a poté na svátek Purim.

Otázka: To znamená, že je to jako hra. Děti jsou vždy spojeny s hrou. Takže i my bychom si měli hrát na tento stav?

Odpověď: Ano. Náprava malých nádob se nazývá Chanuka („chanuko“, „zastávka na cestě“). Toto je mezistav, polovina nápravy. A druhá polovina nápravy je Purim. Oběma stavy musíme ještě projít – jak národ Izrael, tak i celé lidstvo.

Otázka: Proč je zvykem jíst koblihy na Chanuku?

Odpověď: Olej symbolizuje touhu přijímat a těsto symbolizuje sílu života. Olej musí těstem prosáknout, protože veškerá síla života k nám přichází z mouky. Od té doby se stalo tradicí smažit těsto v oleji.

Z televizního pořadu „Duchovní stavy“, 16. 12. 2019

Originální článek zde.

[#275609]

Nastavení komentářů | Share Feedback | Ask a question




"Kabala, Věda a Smysl Života" Komentáře RSS Feed

Předchozí příspěvek:

Následující příspěvek: