A Bůh stvořil ženu

Otázka: Je-li ženská podstata počátkem všeho, existuje muž pro ženu?

Ano, Stvořitel nestvořil muže. Stvořil ženu „z Adamova žebra“, jak se praví v Tóře. Je jen nezbytné tato slova interpretovat přesněji.
Adam je charakteristika Stvořitele , kterou Stvořitel zamýšlel jako vztah k budoucímu stvoření, k ženě. A tak je přirozené, že ženská část, která chce dosáhnout splynutí se Stvořitelem, motivuje mužskou část ke společnému úsilí na sjednocení, což vede k objevování světa. Zdá se, jako by to byla jeho destrukce, ale není. Spíše se jedná o typ korekce poté, co jsou objeveny nedostatky a chyby, které jsou skryty v hloubce spojení mezi námi.

Adam a Eva objevují hloubku poničeného spojení. Činí tak nevědomky. Poté co mystérium ženství začíná být postupně objevováno. Eva je ženská přirozenost, která chce dosáhnout plné podobnosti, plného splynutí se Stvořitelem skrze víru, že je to možné, ale bez pochopení toho, že něco je skryto v hlubinách touhy.

V Adamovi nebyl žádný pohyb, žádná snaha přijmout všechno světlo uvnitř sebe. A pouze ženská přirozenost to v něm může probudit. Bez ženské podstaty by „chodil po zahradě nahý“, jak se píše, a „zpíval svou vlastní píseň“. Zůstal by ve stavu Katnut (malosti) a nechtěl by nic jiného.

Objevení ženské podstaty uvnitř Adama, je objevením nesmírné touhy uvnitř něj po dosažení Stvořitele. Aby dosáhl Stvořitele, musí skutečně objevit jeho podstatu, jak protikladný a jdoucí proti vlastnostem Stvořitele on sám je. Tak byl pro Adama a Evu přichystán „hřích Stromu Poznání“. A tímto způsobem byl  objev nesmírného egoistického potenciálu v nich počátkem celého lidského rodu.

A od toho okamžiku dále se začaly objevovat taková spojení mezi ženskou a mužskou přirozeností, touhou přijímat (ženská přirozenost) a záměrem dávat (mužská přirozenost), která byla už oděna do nové formy duší kabalistů.

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabala, Věda a Smysl Života" Komentáře RSS Feed

Následující příspěvek: