Egoismus ve službách altruismu

V kapitole „Chukat“ („Zákon“) je velmi podrobné zkoumání přesných vztahů mezi Malchut a Binou: Jak, podle jakých zákonitostí a v jakém dávkování může být egoistická vlastnost dostávání začleněna do vlastností odevzdání. Proto je tato kapitola velmi hluboká a silná.

Je to o červené jalovici, která symbolizuje spojení mezi Malchut a Binou (přijímat pro odevzdání). Na jedné straně může toto spojení člověka posvětit a obrátit jej z egoisty v altruistu.

Na druhé straně, altruista se může obrátit v egoistu podle toho, co je pro něj důležité: jestli je Malchut nad Binou nebo Bina nad Malchut. Pokud jsi do určité míry čistý a najednou otevřeš svoji Malchut více, než vlastnost Biny, staneš se nečistým.

Je zde velmi komplexní systém vzájemné závislosti mezi čistotou a nečistotou, specifický pro duchovní svět. Proto je hlavní pointou to, aby spojení mezi Malchut a Binou bylo správně dávkováno.

Také všechny ostatní zákony v této kapitole zdůrazňují správnou spolupráci ega a světla, které napravuje ego podle množství světla, které přitahuje.

Například v našem světě jsou lidé, kteří se navenek zdají být velmi hodní, ale když přijde čas se zachovat správně, ukáže se, že jsou nenapravení, i když o tom dokonce možná sami nevědí.

Tyto dvě vlastnosti musí být v duchovním světě přesně spojeny. Ale jak je předem správně spojit? Toto určit není možné, jelikož samotný člověk se pokaždé stává naprosto novým.

Neví, kým a čím je, jak by se měl nyní chovat, aby se podobal Stvořiteli, protože není obeznámen se svými vnitřními vlastnostmi, které byly obnoveny. Jak se tedy může stát takovým, aby nedělal chyby? Zde musíš být svým vlastním psychologem, který pracuje vždy znovu s něčím neznámým. V tom spočívá odhalení vlastní přirozenosti.

Člověk má neustálé pochybnosti. Má strach sám ze sebe, aby nenarušil rovnováhu, nespadl a byl stále ve správném pohybu vpřed. Tento pohyb může být jedině ve víře nad rozumem, když člověk neustále kontroluje, že vlastnost dávání je v něm vždy nad vlastností přijímání, aby byl schopen pokračovat se zavřenýma očima směrem k odevzdání.

Pokud se nacházím na úrovni našeho světa, jak si mohu být jistý, že nebudu krást, pokud se mi najednou naskytne tato možnost? Stále mne budou kontrolovat. Kde mám jistotu, že mne neovládne strach, pokud mi budou vyhrožovat ze všech stran? Jak se mohu vyhnout pokušení, které mi může vyvstat v hlavě? Najednou jsem otřesen a vše, čeho jsem dosáhl, zmizí. Je zde další konflikt, nový stav. Co udělám v této situaci? Jak si mohu být jistý, že neupadnu, ale udržím vlastnost dávání ve všech mých činech?

Kde člověk najde sílu, když začíná prozkoumávat sám sebe a chápe, že se v žádném případě nemůže spolehnout sám na sebe a že visí na vlásku?

Je to pouze tehdy, když má neustálý pocit, že se na sebe nemůže spoléhat, kdy se oddá vlastnosti lásky a dávání, což znamená záviset na všech ostatních a jednat pouze skrze ně.

Otázka: Jak může být toto učiněno, když člověk nemá žádnou pevnou půdu pod nohama?

Odpověď: Toto je v podstatě ten nejlepší pocit, protože já nejdu, neměním se ani nevytvářím nic svými silami.

Otázka: Znamená to tedy, že znalosti ani moudrost mi zde nepomohou?

Odpověď: Nic! Moudří jsou v úplně stejné situaci. V podstatě dostáváš vědění jen tehdy, když jsi připojen k vyššímu a ne sám o sobě.

Je to právě tehdy, když necítíš nic pod nohama, kdy začínáš ten pohyb z Malchut k Bině. Toto spojení je velmi pečlivě propočítáno.

Na jedné straně je to velmi přesný vnitřní matematický a psychologický problém, u nějž musíš počítat, kolik určitého Světla a určitého Masachu (clony) a určité Aviut (hloubka tužby) potřebuješ. Na druhé straně to znamená, že už jsi pod vládou vyššího.

To je důvod, proč kapitola „Chukat“ začíná příběhem o červené jalovici, která posvěcuje egoisty a obrací svaté na hříšníky, což znamená, že to funguje v obou směrech, zpátky i kupředu. A když ji spálí, právě její popel se stává společnou vlastností, neboť pak spálíš všechno – vlastnost dostávat i dávat – a nic nezůstane. Pouze poté se vytváří jediná speciální vlastnost.

Replika: Říká se zde, že Král David mohl vysvětlit vše kromě přikázání o červené jalovici.

Odpověď: Ano, je to proto, že tato vlastnost se nachází v Keteru, v nejvyšší duchovní fázi, z níž pochází myšlenka stvoření člověka, který je roven Stvořiteli. Právě zde je to, co působí na člověka a ten může postupovat a připodobnit se ke Stvořiteli.

Otázka: Opakují se tyto zákony na každém úrovni?

Odpověď: Tyto zákony jsou naprosto stejné na každé úrovni. Zahrnují první omezení (Cimcum Alef) a Masach, odpor k egoismu a výpočet nad Masach – do jaké míry se mohu připodobnit k vlastnosti, kterou jsem objevil.

Když omezím sebe a umístím Masach, objevuji vlastnost dávání, vlastnost lásky a spojení, která je mi opačná. Objevuji nový svět a nyní vidím, co v něm je, jak se tomu mohu podobat a do jaké míry se mohu účastnit toho, co se v tomto světě odehrává.

To je výpočet, který je učiněn v součtu vlastností Biny a Malchut, abych mohl použít své předchozí egoistické vlastnosti k uskutečnění altruistických činů.

[#169763]

Z pořadu “Tajemství věčné knihy” 24.06.2015 

Nastavení komentářů | Share Feedback | Ask a question




"Kabala, Věda a Smysl Života" Komentáře RSS Feed

Předchozí příspěvek:

Následující příspěvek: