Výhody a nebezpečí virů

Dr. Michael Laitman

Dobré vzdělání je takové, kde lidé dostávají znalosti spolu s vysvětlením, které jsou připraveni přijmout, protože mnoho faktů, které dostáváme bez vysvětlení, a to zejména v našich dětských letech, v nás zůstávají jako viry, a stane se nemožným se jich zbavit. Podvědomě používáme toto zavazadlo skutečností a považujeme je za pravdivé, i když ve skutečnosti jsou špatné a často se nám staví do cesty.

To vše se děje proto, že jako děti a mladiství, jsme byli naplněni různými „nezvratnými“ pravdami bez vysvětlení. Od té doby nám byly vtisknuty a není kam se před nimi schovat. Bez ohledu na to co děláte, nemáte pod kontrolou věci, které do vás byly vtištěny.

To je důvod, proč vše musí být doplněno vysvětlením. Není třeba mást lidi květnatými konstrukcemi na bázi vyšší matematiky, lidé potřebují získat jasná a přístupná vysvětlení, protože jinak se ze znalosti stanou hesla nebo axiomy, a neposunou lidi vpřed. Člověk se potřebuje rozvíjet pomocí zdravého rozumu, když se učí dobrá vysvětlení. Kromě toho je nutné udržovat přiměřenou rychlost, tak aby nadbytek informací neblokoval člověka ve schopnosti absorbovat informace.

Správná výchova je prosta nepodložených faktů. Je to proto, že je lidé nebudou moci používat správným způsobem, a bude velmi těžké zbavit je této zbytečné zátěže. Není možné pracovat s fakty, když neznáte jejich příčiny a důsledky. V tomto případě nedovolí člověku vytvořit společný obraz reality. Místo toho s nimi člověk zachází jako s přísnými zákony.

Zatím v realitě neexistují žádné zákony: vytváříme si je sami. Poté, co jsem se narodil, mě nutnost tlačí začít tvořit obraz o světě, spojujíc jeho části dohromady. Je to proto, že pocházíme z rozbití, a celá naše realita se skládá z kompletování mozaiky z jejích částí na všech úrovních, tak hluboko, jak to jde, z tohoto světa do světa nekonečna, stále přidávajíc nové kvality a množství vlastností. Koneckonců, tento obraz je multidimenzionální.

Takže když dám člověku ultimátum, pokud jde o způsob, jak by měl dát dohromady některé části, pošlu ho na špatnou cestu, dále se řídí pokyny, protože neví, jak provést analýzu a vyvodit analogie. Místo toho, abych mu připravil odpovědi a nahé skutečnosti, musím mu dát studijní techniky, metody a průvodce pro akci.

To je důvod, proč se moderní vzdělávání hroutí. Je to proto, že jsme lití „vojáčci“ kvalifikovaní „pracovníci“, spíše než kreativních lidé, kteří vědí, jak dát dohromady kousky mozaiky.

Otázka: Nemůžete se omezit jen na fakta, i když jsou pravdivé?

Odpověď: Fakta nejsou problém. Člověk potřebuje víc než poznání: potřebuje rozvíjet svou mysl, dávat dohromady věci, které nikdo předtím dohromady nedal. Potřebuje mít přístup, nový program nainstalovaný v sobě, který mu umožní samostatně v sobě vytvořit obraz reality.

Dítě se nenaučí prostřednictvím vynucených akcí: To poskytuje velmi omezený účinek. Když mu něco říkám, musím vysvětlit, proč to tak je. Jinak jsem mu zavedl další „virus“, a nebude schopno racionálně používat tuto „pravdu“, která je v něm vtištěna. V určitém kontextu se bude stále objevovat v jeho podvědomí až do konce jeho života, a jen smrt těla to ukončí.

Otázka: Během období skrytí používáme také slogany, kterým nerozumíme. Proč to pro nás nejsou „viry“?

Odpověď: To je pravda, kabala má své vlastní „motta“: „Není nikdo jiný kromě něj,“ „Dobrý, který dělá dobro,“ „Miluj bližního svého jako sebe samého“, atd. Nicméně, pocházejí z vyššího stupně a nemohou k nám přijít v jakékoliv jiné formě. „Polykáme“ tyto viry, uměle se snažíme utvářet sami sebe v souladu s nimi, a tak lákáme reformující světlo. To nás napravuje a pozvedá, poskytujíc nové chápání světa, novou mysl a nový pocit.

Na druhou stranu, v našem světě, polykáme nepravdivé skutečnosti namísto získávání zdravého rozumu, a to nám nedovoluje postoupit kupředu tím, že kombinujeme všechny díly, studujeme správnou představu o světě a vyvíjíme se na jejím základě.

Koneckonců, můžu být nezávislý v našem světě, avšak nikdy nebudu moci vstoupit do spirituality na vlastní pěst. Naopak, musím se snažit ve mně realizovat zákony duchovního světa, připojit se k nim dle míry svých schopností, a pak mě tam vyšší světlo pozvedne.

Tímto způsobem, pozitivní namísto negativní „viry“ pracují v duchovním světě: buďte v blízkosti skvělých lidí, povyšte své přátele ve svých očích a neustále usilujte směrem ke Světlu, o kterém nic nevíte. Všechny tyto věci nejsou fakta v mém vnímání, nicméně, přijímat je z duchovního světa je prospěšné.

V našem vnímání i knihy kabaly jsou „viry“. Mluví o věcech, které nemůžeme cítit, vidět, nebo slyšet. Nicméně studuji tyto texty, abych se chtěl pozvednout s jejich pomocí. Nechť mě tyto „viry“ napadnou tak abych se nakazil láskou. A pak na to přijdu.
[80379]
Z 4. části denní lekce kabaly 12/6/2012, „Arvut (Vzájemná záruka)“

Discussion | Share Feedback | Ask a question




"Kabala, Věda a Smysl Života" Komentáře RSS Feed

Následující příspěvek: